Det er to ulike oppsett for arbeidsflyt.
Basert på brukertypen og behovet vil vi sette opp det som vi mener er riktig for hver kunde.
1. Innboks, Utboks og Arkiv
I innboksen sjekker man at turen er riktig.
Turer med verdi sendes til Utboksen hvor man lager et krav (kjøregodtgjørelse eller beskatning). Turer uten verdi sendes til Arkivet.
Rapportering gjøres fra Utboksen ved behov, hvor man lager et Krav for en eller flere turer samlet.
Turer som er ferdig rapportert havner i Arkivet.
Passer for:
De som skal aktivt skille mellom yrkes- og privatkjøring med en privateid bil, eller firmaets bil.
Fordel:
Systemet hjelper deg å sortere turene og gir deg bedre oversikt og kontroll over hva du skal rapportere.
Se eksempel:
2. Innboks og Godkjent
I innboksen sjekker man at turen er riktig, og trykker på Godkjent-knappen.
Turene flyttes da fra Innboksen til Godkjent-mappen.
Rapportering gjøres fra rapportmodulen ved behov.
Passer for:
Variabel firmabilbeskatning hvor man ønsker å skjule detaljer om sine private turer.
Flerbruker-konti hvor sjåførene ikke selv gjør rapporteringen.
Fordel:
Man kan la sjåførene godkjenne sine turer, og lønnsavdelingen kan hente ut felles lønnsrapport for alle brukerne (Til sammenligning vil man med alternativ 1 behandle hver enkelt sjåfør individuelt i Utboksen). Les mer (engelsk versjon)
Ønsker du å endre sidemal?
Kontakt oss ved å opprette en henvendelse i menyen på denne siden.