Den heldigitale godkjenningsflyten lar en leder eller overordnet godkjenne kjøringen til de ansatte. Godkjenneren logger seg inn på sitt godkjennings-dashbord og kan enkelt og effektivt se over og godkjenne eller avslå kjøringen til alle sine ansatte.
Sett opp godkjenner
https://app.autogear.com/dashboard/approvers
Trykk på den grønne knappen for å opprette godkjenner for ansatte som man ønsker å innrullere i godkjenningsflyten. Man kan også sette opp én eller flere godkjennere for hver ansatt.
Godkjennings-dashboard for behandling av krav
https://app.autogear.com/dashboard/claim-approvals
Dashbordet for godkjennere har tre faner. Én for Innkommende godkjenninger og deretter arkiv godkjente eller avslåtte krav.
Se detaljer ved å klikke på den grønne knappen eller Last ned PDF
Utboksen
Opprett krav og vent på godkjenner
Godkjente krav flyttes til fanen Fullført
Avslåtte krav
Dersom et krav er avslått og man må gjøre endringer før man sender inn ett nytt, så trykk på Action-menyen og "Avbryt krav". Da flyttes turene tilbake til Ubehandlet og man kan komponere et nytt krav, eller flytte turer tilbake til Innboksen for å gjøre andre endringer på turene
Spørsmål og svar
Må alle brukerne har godkjenner?
Nei. Ansatte som ikke har godkjenner kan bruke Utboksen på den ordinære måten, og selv markere krav som Fullført uten å bruke godkjenningsmodulen.
Hvorfor er ikke alle brukerne i listen over mulige godkjennere?
En Godkjenner må være Kontoeier eller Admin
Hvorfor vises ikke alle brukerne i listen over ansatte?
Det er kun aktive brukere som vises. Sjekk om brukeren enten står som Invitert eller Inaktiv.
Har oppsett av godkjenner tilbakevirkende kraft, slik at alle mine krav kan Godkjennes?
Nei, godkjenneren får kun nye krav som er opprettet etter godkjenneren ble satt opp. For å sende gamle krav til godkjenning må du trykke på "Avbryt krav" i Action-menyen i Utboksen, og lage krav på nytt.
Hva gjør jeg dersom et krav er avslått og jeg må endre på en eller flere turer før jeg sender inn nytt krav til godkjenning?
Trykk på Action-menyen og "Avbryt krav". Da flyttes turene tilbake til Ubehandlet og man kan komponere et nytt krav, eller flytte turer tilbake til Innboksen for å gjøre andre endringer på turene og sende inn et nytt krav.