Som prosjektleder trenger du full oversikt over kjøringen til dine prosjekter. Med Autogear får du nå et prosjektstyringsverktøy for bedriftens bilbruk. Hver tur kan nå enkelt markeres med et prosjektnummer, og når du trenger faktiske eller påløpte kostnader knyttet til prosjekter har du en egen prosjektrapport som gir full oversikt over bilbruken per prosjekt.
Det er to måter å få inn prosjekter på turene.
1. Automatisk via adresselisten
Ved å koble et prosjekt til en adresse, vil turer som stopper på adressen automatisk få lagt til prosjektet.
Slik gjør du det:
- Dersom ikke prosjektet allerede er lagt inn, gjør det her: https://app.autogear.com/dashboard/projects
- Legg til prosjektet på adressen https://app.autogear.com/dashboard/address-list
2. Legge til manuelt
Legg inn prosjekt på turene i Innboksen
1. Velg tur
- Legge til prosjekt på flere turer samtidig: Klikk på sjekkboksen på venstre side på én eller flere turer
- Legge til på én tur: Sjekkboks eller redigeringsikonet
2. Fyll inn prosjekt
Så fort turen(e) er valgt kan du begynne å skrive enten ID eller Navn i prosjekt-feltet, så vil prosjektene dukke opp og kan velges.
3. Lagre
Trykk på Lagre for å fortsatt beholde turen i Innboksen, eller Lagre og send for å sende til Bekreftede turer
Samme fremgangsmåte gjelder mobil
(Tips: Legg til Autogear-snarvei på din iPhone / Android)
Fjerne prosjekt fra en tur
Velg turen(e) som skal behandles, og trykk på Fjern-knappen i prosjekt-feltet, og deretter Lagre
Legg til eller rediger prosjekter
https://app.autogear.com/dashboard/projects
- ID - Valgfritt å bruke. Eksempel: 101
- Navn - Påkrevd å fylle inn eget navn. Eksempel: Varelevering
- Gyldig fra - Valgfritt å bruke. Dersom det står som blankt vil det gjelde for alltid. Dersom man begrenser til én dato vil turer før denne datoen ikke kunne benytte dette prosjektet
- Gyldig til - Valgfritt å bruke. Dersom det står som blankt vil det gjelde for alltid. Dersom man begrenser til én dato vil turer etter denne datoen ikke kunne benytte dette prosjektet
- Prosjektleder - Påkrevd å velge
- Prosjektdeltakere - Standard verdi: Alle brukere på kontoen. Ved å velge brukere vil kun de som er valgt kunne se og bruke prosjektet
- Status - Standard verdi: Aktivt prosjekt. Ved behov kan man Avslutte, og prosjektet blir ikke lengre synlig eller mulig å bruke
Ta ut prosjektrapport
Les mer
Importere prosjekt fra andre systemer
Les mer om Tripletex-integrasjonen