Hurtigguide feilmeldinger i Utboksen
Du kan kjapt finne feilen ved å se over innholdet i Tag-kolonnen i Utboksen din
Sjåførene må være i denne listen, og valgt i kolonnen til høyre: https://app.autogear.com/dashboard/tripletexauth
Årsaker til feil med "Sjåfør eller aktivering"
- En eller flere av turene mangler sjåfør. Slik setter du sjåfør
- En eller flere av turene har en sjåfør som ikke er gyldig i Tripletex-integrasjonen
Gå til https://app.autogear.com/dashboard/tripletexauth og sjekk ansatte er i listen, og valgt. Det skal ikke stå Velg
I dette eksempelet er det kun Stefan som er koblet opp riktig i integrasjonen og turer med de andre to sjåførene kan ikke sendes - Feil med brukernøkkelen. Slik oppretter du ny
Feil funnet i en eller flere turer
- En eller flere turer er allerede hos Tripletex og må fjernes før den kan sendes på nytt
Logg inn på Tripletex, Reiser og utlegg, og slett kravet med de samme turene - Turen har en sats som ikke støttes av Tripletex. Les mer om hvilke turer som kan sendes her. Disse turene må du markere og i Action-menyen velge å flytte tilbake til innboksen slik at du kan redigere og benytte en gyldig sats
- En eller flere turer har en Tripletex tag/etikett som må fjernes.
Etiketten fjernes ved å avbryte et krav i Utboksens "Venter betaling" - En eller flere turer mangler sjåfør, eller har feil sjåfør. Disse turene må du markere og i Action-menyen velge å flytte tilbake til innboksen slik at du kan redigere og velge riktig sjåfør
Dersom sjåføren mangler eller er feil kan det være en idé å sjekke om standard sjåfør er satt opp for å få automatikk i dette fremover