Ved å aktivere integrasjonen kan du sende turer fra Autogear til din Visma.net Expense-konto.
Video
Hurtigguide om oppsett og bruk (2.5 minutter)
Slik aktiverer du integrasjonen
Gå til https://app.autogear.com/dashboard/vismaauth
Logg inn med ditt Visma brukernavn og passord (ikke Autogear)
Behandling av turer
Hvilke turer kan du sende
- Turene i din utboks som har satsen Jobb - Egen bil
- Turer som ikke allerede er på Visma
Feilsøk: Mine turer kommer ikke til Visma
Hvilke turer kan du ikke sende fra Utboksen
- Egendefinerte satser
- Privat - Firmaeid varebil kl. 2 / fordelsbeskatning av yrkesbil
Hva inneholder hver tur som sendes over til Visma
- Dato
OBS! Visma viser ikke klokkeslett, kun dato. Et tips er å laste opp pdf'en fra Utboksen som vedlegg i reiseregningen i Visma expense, så er alle detaljer samlet der. - Adresser for start og stopp
- Antall km
- Sats
- Tillegg, slik som passasjer
OBS! Visma har ikke "Frakt og utstyr av materiell", så den kommer inn som "Tilhenger" i Visma. Beløpene blir riktige og i Autogear er fortsatt "Frakt og utstyr" i bruk dersom du trenger original-bilaget - Bompasseringer
Slik ser en Autogear-tur med tillegg ut i Visma
Slik sender du turer
Gå til https://app.autogear.com/dashboard/outbox
Legg til en eller flere turer og følg veiviseren. Velg 'Send til Visma'.
Det er også påkrevd å huke av for 'Send som epost' eller 'Last ned', slik at du få en egen kopi av hva som er sendt til Visma.
Her finner du turene på din Visma-konto
- Logg inn på Visma .Net Expense > Oversikt
- Start en reiseregning og trykk på Kart/GPS-knappen for å bruke turene fra Autogear. I dette eksempelet ligger det én tur klar til bruk.
- Velg turen og klikk på Bruk
Legg ved vedlegg for å spesifisere formål på turene
Visma støtter ikke Formål på hver enkelt tur, så det er ikke en del av dataen som overføres.
Tips! Legg ved pdf'en fra Autogear som vedlegg i reiseregningen.
Trykk på "Legg ved fil" og last opp PDF.
Marker kravet som fullført på Autogear
- Når du vet at turene er korrekte og ferdig behandlet i Visma kan du markere kravet som fullført i Autogear. Da 'låser' du turene og unngår at de feilaktig blir utbetalt flere ganger.
Sjekk hvilke turer som er sendt til Visma
Alle turer som er sendt merkes med en Visma-tag
Sende turer på nytt til Visma
Duplikater er ikke tillatt, så turene må først slettes fra Visma før du kan sende dem på nytt.
- Rediger dem i Autogear
- Avbryt kravet i Utboksen
- Eller flytte turene tilbake til innboksen for å redigere på dem
- Avbryt kravet i Utboksen
Slik sletter du turer fra Visma
1. Slett Importerte turer
2. Slett fra Importmottaket
Feilsøk: